Delaktighetskonferensen 2014

Den 19 november arrangerar vi vår andra Delaktighetskonferens i Borlänge. Programmet är ännu inte klart men vi kan redan nu avslöja att Ann-Marie Stenhammar kommer vara en av föreläsarna. Ann-Marie har tidigare arbetat med projektet ”Egen växtkraft – Barns och ungdomars delaktighet, självbestämmande och frigörelse” via Handikappförbunden. Vi skrev lite om detta i förra inlägget.

Ann-Marie Stenhammar

Så här skriver Ann-Marie själv:

”Barns och ungas inflytande i frågor som rör dem själva jobbar jag med på olika sätt som frilansande utredare, utbildare och skribent. Mitt fokus är möjligheter till inflytande för barn och unga med olika funktionsnedsättningar. Jag är pedagog och har en fil.mag. i handikappvetenskap. På Delaktighetskonferensen 2014 kommer jag prata om Harts Delaktighetstrappa samt Harry Shiers utveckling av den samma.”

Vi återkommer med mer information om den kommande Delaktighetskonferensen framöver.