Sveriges Elevkårer kommer till konferensen

Vi är glada att meddela att även Sveriges Elevkårer kommer medverka på konferensen:

Mikael Forslin, Regionchef Sveriges Elevkårer. Kommer tala om hur elevråd passar in i skolans strukturer och hur elevrådet lyfts i skollagen.

”För en mer givande skoltid – Idag genomför elevråd runt om hela Sverige enormt mycket bra verksamhet för sina elever på sina skolor. Elevråden har idag en helt annan roll på skolan än tidigare och bidrar till så mycket mer än bara synpunkter på skolans inflytandearbete. Under detta pass kommer Mikael Forslin ifrån Sveriges Elevkårer prata om denna verksamhet och hur den påverkar klimatet på skolan. Han kommer också lyfta hur elevråd passar in i skolans strukturer och hur elevrådet lyfts i skollagen.”