Träff med delar av arrangörsgruppen

Igår hade delar av arrangörsgruppen träff på Moraparken för att ytterligare planera Föreningsmässan den 3 oktober. Arbetetet går framåt och programmet börjar nu få en fastare form. Tyvärr kunde inte PR-gruppen vara med på träffen men vi övriga pratade bl a om hur invigningen skulle gå till, allas uppgifter väl på plats, vilka föreningar som ska göra vad, hur vi tänker kring matfrågan för publiken och för oss arrangörer, hur ett bra bemötande går till osv.

Elevkulturombuden i Avesta har tidigare kommit på att vi bör använda oss av ett ”V-tecken” i luften (ni vet… det där med pek- och långfingret) när vi pratar ”Vuxenspråk” eller när någon tar för mycket plats i samtalet. Vi tycker att det är en ypperlig idé för att göra framförallt vuxna uppmärksammade på när samtalen inte gynnar barns och ungas reella inflytande och delaktighet.

Här har ni delar av Järngänget:

Delar av arrangörsgruppen. Foto: Nina Olsson

Alla arrangörer kommer ha en T-shirt med Föreningsmässans logga på så att publiken vet vilka som är arrangörer. Den kommer se ut såhär:

T-shirts till arrangörerna