Tack för en grym konferens!

Vi tar tillfället i akt och tackar alla för en grym konferens! Det blev precis vad vi hade hoppats – ett startskott för ett fortsatt arbete om barns och ungas inflytande över kulturen. Gensvaret från kommunerna har varit över förväntan. Mycket kul att såväl Kulturen som Skolan var representerade tillsammans med politiker. Vi är helt övertygade om att det kommer resultera i storverk på kommunal nivå framöver. Även roligt att Radio Dalarna var på plats och gjorde ett inslag (vid 04:10): Dalanytt_20131121_1630

Just nu håller vi på att gå igenom alla kommuners åsikter om barns och ungas delaktighet. Om vi tolkar kommunerna rätt så vill nästan samtliga kommuner införa Elevkulturombud (EKO). Mycket roligt! Efter denna sammanställning så kommer vi kontakta kommunerna igen för att tillsammans skapa kommunala handlingsplaner framåt.

Delar av konferensen har även blivit filmade och det är vår förhoppning att vi kommer kunna sprida denna film innan slutet av december.

Vi håller också på med att utforma en utvärderingsenkät om konferensen som helhet. Denna dimper ner i konferensdeltagarnas mailkorgar inom kort.

Har ni några bra bilder från konferensen så får ni gärna maila in dessa till oss (mailuppgifter hittar man under fliken Om Projektet).

Detta är bara början!